نمایش نوار ابزار

چارت نجومی تولد چیست ؟

شنبه 11 آگوست 2018

توضیحات اولیه در خصوص چارت نجومی

هر شخصی چارت تولد مخصوص به خود را دارد . در این چارت وضعیت قرارگیری سیارات و ستارگان به دقت نشان داده میشود .

چارت تولد هر شخص را میتوان شناسنامه روح ان فرد در زمان تولد نام نهاد .

از طریق این چارت امکان مشاهده ی موقعیت شغلی ، ازدواج ، مهاجرت ، فرزندان ، انواع ارتباطات ، نوع تفکر و باورها و همچنین چرخه ی کارمایی هر شخص مشخص خواهد بود .

نکته ضروری در این بین ( در ابتدای مباحث ) تفاوت بین چارت نجومی ( ودیک ) و چارت غربی ( تروپیکال ) است که ذکر آن ضروری است . چارت نجومی تروپیکال ( غربی ) اصطلاحا چارت ترانزیت یا چارت قرارگیری سیارات هستند ولی چارت نجومی ودیک بر انرژی های متصاعد شده از جایگاه سیارات دلالت میکند . مقدار این اختلاف که نتیجه ی کاملا متفاوتی در چارت افراد دارد ، در آینده ( مطالب دیگر) توضیح داده میشود .

اما نکته مهم اینست که برای بررسی چارت نجومی و موارد فوق ( اعم از نوع ارتباطات ، موقعیت شغلی ، ازدواج و دیگر موارد ) لازم است فرد را از نظر چارت ودیک مورد بررسی قرار داد .

 

چارت ودیک

در این چارت جایگاه قرارگیری سیارات ، خورشید و همجنین Ra و Ke مشخص میگردد . طبیعی است در زمان تولد هر شخص ( سال ، ماه ، روز ، ساعت ، دقیقه ، ثانیه ) و موقعیت جغرافیایی محل تولد او ( با دقت درجه و دقیقه ) ، سیارات و خورشید هر کدام در نقطه ی دقیقی وجود دارند و عملا چارت هیچ شخصی مثل چارت شخص دیگری نخواهد بود و به قول معروف چارت هر نفر مثل اثر انگشت فرد ، متعلق به خود اوست و مشابه ندارد .

نمونه چارت تولد یک فرد

در چارت دومی که به نمایش گذاشته شده ، شماره هایی که در چارت هستند ، نشانگر صور فلکی هستند و نوشته های دیگر جایگاه سیارات . ( البته در مباحث نجومی برای سهولت گفتار به خورشید و Ke , Ra  هم مصطلحا سیاره میگویند تا در هر بار گفتگو ، مجبور نباشیم خطوط جداگانه ای برای وجود خورشید ،Ke  و Ra گفته باشیم .

برای مثال واضح تر ، یکی از بخشهای چارت نجومی آدولف هیتلر از بانک چارت نجومی افراد مشهور به نمایش گذاشته میشود :

در چارت نخست ، 12 شماره وجود دارد که به شماره ی خانه های چارت هستند .در چارت دوم 12 شماره وجود دارد که محل قرارگیری صور فلکی در چارت هستند . بعنوان مثال در چارت دوم سیاره ” ونوس ” در صور فلکی چهارم در خانه ی پنجم قرار دارد . یا در چارت آدولف هیتلر ” ونوس در صور فلکی اول در خانه ی هفتم .

در قدم اول ، باید بدانیم ، هر کدام از خانه های چارت خصوصیات خود را دارا هستند ، فارغ از اینکه چه صور فلکی یا چه سیاره ای در آن قرار گرفته . ( البته نه اینکه فقط با این خصوصیت بشود ، تعبیری بر روی چارت فرد داشت ) .

نکته مهم و ضروری : نکته مهم ، ضروری و تاکیدی اینکه ، اساتید نجوم و هیئت تاکید دارند که فردی که در حال مطالعه و یادگیری علوم و فنون نجوم هست ، حق ندارد تا سالها ( 5 سال ) چارت خودش را تعبیر نماید . همچنین تا 10 سال حق ندارد چارت شخص دیگری را تعبیر و تا 15 سال نباید تعابیر چارت شخص دیگری را برای او بیان کند . چراکه مطالب و مسائل و تحلیل های بیشماری دخالت و دلالت دارد و اینکه فردی با شناخت اولیه بتواند تعبیر و تحلیل درستی از چارت افراد و خودش را ارائه دهد ، تقریبا محال است .

کلیاتی در خصوص ريال خصیصه های هر خانه بیان شده است که برای نمونه برخی از آنها را به صورت کلی در ذیل اشاره خواهیم داشت :

مباحث خصوصیات صور فلکی ، خصوصیات سیارات ، ارتباط سیارات با هم ، ارتباط سیارات با صور فلکی ، انواع یوگاها و غیره در فصول دیگر و جداگانه ای تشریح خواهد شد .

مطالب مشابه
دیدگاه ها