نمایش نوار ابزار

مقایسه رئیسان جمهور و نامزدها ، با محوریت مدارج علمی

سه شنبه 1 آگوست 2017

دکتر محمود احمدی نژاد – دکترای مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت

سید محمد خاتمی – لیسانس ادبیات و علوم انسانی از ؟

حسن روحانی -دکترای حقوق از دانشگاه گلاسکو انگلیس !!(در حین مسئولیت رسمی و امنیتی در کشور)

سید ابراهیم رئیسی-حوزوی و احتمالا دروس حقوقی و قضاوت (احتمالا  آموزشهای حین خدمت در رشته ی حقوق)

محمدباقر قالیباف – معادل سازی درجه نظامی و دریافت مدرک تحصیلی حین مسئولیت سنگین کشوری !

اکبر هاشمی رفسنجانی-احتمالا معادل سازی با دروس حوزوی – مدارک افتخاری و تشریفاتی !!! ( در حین مسئولیت سنگین کشوری !)

عملکرد روسای جمهور نشان داده است که فردی که دروس کلاسیک و دانشگاهی را با روش مرسوم و معروف پیش برده اند ، بسیار مسلط تر و کارآمد تر هستند . چراکه اولا تحصیل و مدارج اصلی و تاثیر دار همانی است که مرحله به مرحله در دانشگاه پیش رفته باشد . مدارک معادل و افتخاری و امثالهم ، به هیچ عنوان ، تاکید میکنم به هیچ عنوان بار علمی         و عملیاتی از رشته و درجه علمی را نخواهد داشت . دکترای حقوق از دانشگاه گلاسکو ، اگر با طی کردن مراحل دقیق و منظم بوده باشد ، باید امروز آقای روحانی بصورت فوق العاده حرفه ای زبان انگلیسی را مسلط باشد . میدانید که حقوق بیشتر از همه ی رشته ها وابسته به سخن رانی است و سخن ورزی بیشترین تاثیر را در کیفیت بالای این رشته دارد . اما آقای روحانی آنطور که اطرافیانشان میگویند ، در زمانی که مسئولیتی رسمی و امنیتی در کشور داشته ، مدرک تحصیلی را از دانشگاه اخذ کرده . یعنی حداقل میبایست هفته ای دو یا سه روز را در لندن گذرانده باشد و حداقل بیش از 40 تا 50 بار رفت و آمد بین تهران و لندن را در گذرنامه ی خود داشته باشد . چراکه آقای روحانی در آن زمان ، وجودش در تهران ( ایران ) قطعی بود . با توجه به جلسات شورای امنیت و ….

آقای خاتمی هم مدرک تحصیلی اش ظاهرا با روش معادل سازی با دروس حوزوی به دست آمده است !

آقایان نامزد دیگر هم مثل آقای قالیباف ، مدارک تحصیلی اش در زمان مسئولیت سنگین فرماندهی نیروی انتظامی بوده است !

آقای رئیسی هم طبیعتا معادل سازی حوزوی و شاید دروس تخصصی حقوقی ( با توجه به مسئولیت های او در سیستم قضایی )

عملا همانطور که مشاهده میشود ،

اکثر افراد اعداد و ارقام را به شیوه مهندسی نمیشناسند !

اکثر آقایون اقتصاد کلان را به صورت عامیانه میشناسند و عملا حتی چند واحد مختصر هم در این خصوص در دانشگاه و دوران تحصیل پاس نکردند !

اکثر افراد بزنامه ریزی و مدیریت را به صورت تجربی و نهایتا کلاس های آموزشی ( در حین خدمت ) بلد هستند .

اکثر آقایون عمران و آبادانی و ساخت و ساز را از زبان این آن و از رسانه ها میشناسند و اساسا دلیلی وجود نداشته که در دوران تحصیلشان لازم باشد که در خصوص صنعت و عمران ، مطالبی را بیاموزند . !!

تنها شخص مطرحی که ارقام را مهندسی میکند و عمران و صنعت را بصورت پایه ای آموزش دیدند و مدیریت را در کلاس های دانشگاهی پاس کرده است ، دکتر محمود احمدی نژاد است .

تفاوت عملکرد و تفاوت فراوان عملکرد دولت دکتر احمدی نژاد و دیگر دولتها هم تاثیر بسیاری از این موضوع دارد . همان که در مباحث انتخاباتی استفاده از نخبه ها و متخصصین نامگذاری میگردد .

عملا بر خلاف سروصداهای فراوان مخالفین و دشمنان دکتر احمدی نژاد ، تنها دولتی بود که از صفر تا صد آن ، با حضور متخصصین و نخبگان اداره شده و در دیگر دولتها این موضوع بسیار کمرنگ بوده است .

مطالب مشابه
دیدگاه ها