نمایش نوار ابزار

آیا پروپاگاندای رسانه ها بر تصمیم شورای نگهبان اثر دارد ؟

چهار شنبه 1 مارس 2017

چند سال پیش اکبر هاشمی رفسنجانی در صحبتهایی به این موضوع اعتراف کرد که واژه ی انحراف رو او برای احمدی نژاد ساخته و پروانده است . بر اساس همین واژه ، سالهاست که همه ی عملکرد احمدی نژاد زیر ذره بین است تا بتوان این ادعا را ثابت کرد .

بر اساس همین القائات در رسانه ها بود که بخش بزرگی از جماعت اصولگرا خود را جدا از احمدی نژاد و نگرش و تفکر او میپنداشتند .

قبلا هم عرض کرده ام که اثر رسانه بر مردم بسیار بالاست و برای این مثالی ذکر میکنم ، اگر        حداقل حدود 35 سال داشته باشید ، حتما به خاطر دارید که تا قبل از انتخابات سال 88 یک سوال در ذهن همه ی مردم وجود داشت و اکثریت مردم این جمله را تکرار میکردند و میگفتند : بچه های رفسنجانی چیکار میکنند و از کجا ثروتمند شده اند ؟ بله . این سوال و پرسشی بود که تقریبا همه ی مردم ایران سال ها در ذهن داشتند و به زبان میآوردند . اما رسانه های همسو با جریان هاشمی و بهتر بگوییم مخالف احمدی نژاد کاری کردند که همین سوال سالیان متمادی همه مردم وقتی از دهان نماینده مردم بیرون آمد ، آنرا قبیح و زشت جلوه دادند ! به طوریکه اکثریت گفتند ، نه ! نباید اینو میگفت !؟؟؟؟

بهرحال این رسانه ها هستند که در روزگاری میبایست پاسخگوی حق الناس باشند . متاسفانه برخی از رسانه ها همه ی دنیا و آخرت و وجدان و جوانمردی خود را فدای یک شخص میکنند که این موضوع در جای خود قابل بحث و بررسی خواهد بود . اما موضوع امروز کشور ، تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری برای انتخابات دوازدهم است .

متاسفانه از یکطرف اشخاصی که ادعای آزادی و آزادی بیان و امثالهم را داشتند از نگرانی شدید ، به زبان آمدند و خواستار رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد شده اند . افرادی هم برای خودنمایی ، مشغول نامه نگاری و پخش اعلامیه در سایتها و اینها شدند .

البته اظهرمن الشمس است که همه ی این افراد  پیروزی احمدی نژاد در انتخابات را قطعی میدانند . اینها برای اینکه توان مقابله با احمدی نزاد _ بخوانیم رای مردم _ را ندارند ، سعی و تلاش خود را برای عدم ورود آن به صحنه ی انتخابات میکنند . بهانه ی آنها ، دفاع از امر ولی فقیه کشور است . البته همه میدانیم که بهانه ی آنها این است و قلبا هیچگونه تعلق خاطری به رهبری عزیز ندارند . همانطور که امروز بی بی سی و صدای آمریکا ، اصرار بر اجرای توصیه ی رهبری دارند !!

اما سخن و استدلال دکتر احمدی نژاد چیست که بعد از اعلام عدم ورود در انتخابات ، نظر و تصمیم خود را تغییر داد و ثبت نام کرد ؟

دکتر احمدی نژاد میگوید ، اولا گروهها و افرادی با کنار کشیدن بنده ، سعی کردند به مردم تلقین کنند که رای احمدی نژاد برای آنهاست و به روش های مختلف سعی داشتند که مردم را به اشتباه بیاندازند . عملا حداکثر سوءاستفاده از رای احمدی نژاد و مصادره کردن آنرا کردند .

ثانیا ، رهبری معظم و عزیز ، در همان بیانات معروف ، دلایلی برای این توصیه داشتند و فرمودند : انتخابات دو قطبی میشود . یعنی هر انسان عاقلی از فرمایشات رهبر معظم اینطور برداشت میکند که به خاطر اینکه انتخابات دو قطبی میشود و از حدود رقابت خارج میشود ، بهتر است که وارد نشوید و در فرصتی دیگر این حضور را داشته باشید . امروز دو اتفاق بزرگ و روشن رخ داده است که استدلال رهبری برای آن توصیه را کان لم یکن شده است . یکی فوت آقای رفسنجانی ، بعنوان رقیب ( شاید بتوان گفت دشمن قسم خورده و با نفوذ احمدی نژاد ) و دوم ، ورود و انتخاب آقای رئیسی بعنوان قطب مقابل روحانی . عملا انتخابات بدون حضور احمدی نژاد دو قطبی روحانی و رئیسی خواهد بود و با حضور احمدی نژاد این دو قطبی شکسته خواهد شد .

با همه این مباحث کمتر از 24 ساعت به اعلام رای شورای نگهبان در خصوص افراد واجد شرایط برای کاندیداتوری ریاست جمهوری مانده است و باید دید ، آیا شورای نگهبان نظرات رسانه ها را تایید میکند یا اینکه تاییدات مستمر و فراوان رهبری معظم از ابعاد مختلف احمدی نژاد را . !

موضوع پنهانی نیست که اکثر رجل سیاسی کشور و اکثر مسئولان سی چهل ساله ی کشور به خاطر ناتوانایی در عملکرد و کارنامه ی ضعیفی که دارند ، ناراحت این هستند که شخصی توانمند در مصدر کار بنشیند و عملا بی عرضگی و ناتوانایی آنها برای مردم عیان تر شود . همانطور که در طول هشت سال دولت نهم و دهم همینطور شد . همانطور که امروز هم همه و همه درباره عملکرد احمدی نژاد بحث میکنند ، چرا که اساسا بغیر از آن عملکرد مشهود و موثری وجود ندارد که قابل بحث باشد .

علی ایحال ، فردا تکلیف همه ی این اما و اگر ها  روشن میشود و امیدوارم شورای نگهبان ، همچون گذشته ، محکم و استوار  شرع و قانون را در نظر بگیرد و از آفت رسانه ها به دور مانده باشد .

در اینصورت ، و با انتخاب قطعی دکتر احمدی نژاد از جانب مردم ( در صورت تایید صلاحیت ) ، حتما نزدیکی و هم راستا بودن افکار شورای نگهبان و مردم ، بیش از پیش نمایان خواهد بود .

موفق و پیروز و سربلند باشید.

مطالب مشابه
دیدگاه ها