نمایش نوار ابزار

یک دقیقه سکوت برای برجام

یکشنبه 31 جولای 2016

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

       با سلام

موضوع: یک دقیقه سکوت برای برجام

احتراما , چندماه پیش گزارشی به نمایندگان مجلس از روند اجرایی برجام ارائه کردید .

جریانی در حال پیگیری است که مسئولین مربوطه با سوال از دستاورد برجام , مدام در پاسخ ها این جمله را که ” ما طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری پیش رفتیم ” را ذکر میکنند و اتفاقا امروز شما هم دقیقا همین را گفتید .

 ملت ایران معنای این فرافکنی مسئولین دولتی که باعث از بین رفتن تاسیسات هسته ای در مقابل هیچ شدند را میفهمند . این مقاله به جهت ثبت در تاریخ و رسانه ها میباشد و بس .

رهبر انقلاب از ابتدای مذاکرات تیم مذاکره کننده دولت تدبیر و امید , جملات معروف و مکرری داشتند که همه به خاطر دارند. جملات کلیدی ذیل الذکر را مطالعه بفرمایید :

·       من به مذاکرات خوشبین نیستم

·       توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین برود.

·       درجزئیات مذاکره دخالتی نکرده ونمی‌کنم

·       خطوط اصلی و خطوط قرمزها را به مسئولین، بیشتر به رئیس جمهور، همواره گفته‌ام

·       مذاکرات با امریکا صرفا درموضوع هسته ای است ولاغیر

·       به مسئولین گفته‌ایم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده نقد _ونه عمل_نقد او اعتمادنکنید، چون وقتی خر او از پل گذشت به شما می‌خندد.

·       تحریمها، اگر چنانچه به یک توافق رسیدند، درهمان روز توافق باید لغو بشود.

·       به مسئولین تذکر داده‌ایم به هیچ وجه نباید اجازه داده شود به بهانه نظارت، حریم امنیتی و نظامی کشور نفوذ شود.

·       در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد .

و نهایتا رهبری عزیز نامه ای در پاسخ به نامه ی آقای روحانی در خصوص قبول مشروط برجام صادر فرمودند که در آن نامه هم دقیقا همین مسایلی که امروز دولت تدبیر و امید درگیر آن هستند را ایشان پیش بینی کرده بودند و بصورت واضح فرموده بودند که اگر این مسائل را حل نکنید , عملا توافقات در برجام ملغی میباشد و دولت حق انجام تعهدات را ندارد .

متاسفانه با همه ی این مباحث شاهد بودیم که دولت تدبیر و امید با اصرار شخص آقای روحانی تمام تعهدات طرف ایرانی را انجام دادند و بعد از اینکه کامل دست خود را خالی کردند حالا به التماس غرب افتاده اند که شما آدم خوبی بودید و خواهشا بیایید و گوشه ای از تعهدات خود را انجام بدهید .    

           یک دقیقه سکوت ……….

البته موضوع بحث این مقاله , پرداختن به این همه بی تدبیری و بی سیاستی نیست , بلکه موضوع اینست که چرا هرجایی که میرسید از نام رهبری خرج میکنید و این احساس را میخواهید در دل و فکر ایرانیان بیاندازید که همه ی پیشبرد مذاکرات تحت نظر و رهنمود رهبری بوده است . بله بوده است و ایشان تمام این رهنمودهایی که در بالا ذکر شد را فرموده بودند , اما کجا بود گوش شنوا !

باید بدانید,آن زمانی که اصرار داشتید بهترین توافقنامه تاریخ ایران را امضاء کرده اید ! تندیس شما ( سردیس آقای ظریف ) ساخته و پرده برداری شد .

نباید فراموش کنید , تمام این هشدارها به شما داده شده بود .

بغیر از دلسوزان در مجلس و رسانه ها , شخص رهبر انقلاب , تمام این مسائل را فرموده بودند و متاسفانه شما مذاکره کنندگان با ادعای کاذب تیزهوشی و خبره بودن در کار خویش , گوش به این صحبتها ندادید و اتفاقا به منتقدان انواع برچسب ها را چسباندید .

جناب آقای ظریف تنها جمله ای که اصرار دارم فراموش نکنید اینست که مردم میدانند شما رهنمودهای مقام معظم رهبری را نادیده گرفتید و کار را به خسارت محض رساندید .

خواهشمند است ضمن عذرخواهی از مردم و رهبری , در فرصت باقیمانده سعی در جبران اشتباهات و خوشبینی های خود و گروه مذاکره کننده داشته باشید . مطمئن باشید ملت ایران بزرگوارتر از این حرفها هستند و اگر صداقت داشته باشید مورد بخشش ملت ایران قرار خواهید گرفت .

مطالب مشابه
دیدگاه ها